Europski parlament protiv ponižavajućih reklama vezanih uz rodne stereotipe

Civilno društvo i EU 09. rujna 2008
Europarlamentarci su pozvali institucije Europske unije i države članice da kreiraju mjere poticanja svijesti u okviru borbe protiv seksističkih uvreda i ponižavajućih prikaza žena i muškaraca u oglasima i marketingu. Europski parlament je usvojio pravno neobvezujuće izvješće 3. rujna s 504 za, 110 protiv te 22 suzdržana glasa.

U izvješću EP-a se kaže kako su takvi spolni stereotipi kod oglašivača posebice zabrinjavajući zbog velikog utjecaja takvih oglasa.

Stereotipni prikazi žena i muškaraca mogu uroditi teškoćama da se u drugačijem kontekstu vide resursi i sposobnosti žena i muškaraca na područjima različitim od onih vezanih za tradicionalne rodne uloge, a na isti način utječe se na mlade djevojke i mladiće pri izboru obrazovanja i karijere, kaže se u izvješću EP-a.

Zastupnici su odbacili prijedlog da se oglašivačima uputi poziv da prestanu koristiti ekstremno mršave žene kao uzore i koriste realističnije slike tijela.

Više o tome:

Europski parlament: Stereotypes in advertising continue despite EU efforts
Europski parlament: Advertisers must stop ‘artificial roles’ for men and women
Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva
Nacionalna zaklada je vodeća javna institucija za suradnju, povezivanje i financiranje organizacija civilnoga društva u Republici Hrvatskoj