Europski potrošači sve više koriste on-line kupovinu

Civilno društvo i EU 17. ožujka 2009
Novo izvješće o internetskoj kupnji koje je 5. ožujka objavila Europska komisija pokazuje da je on-line kupnja sve popularnija u Europskoj uniji, ali i upozorava na zapreke u prekograničnoj kupnji internetom. U izvješću se potanko analiziraju trendovi internetske kupnje, po zemlji i po najčešće kupljenim proizvodima, te zapreke za potrošača i poslovnu zajednicu koje se pojavljuju pri kupnji on-line.

Između 2006. i 2008. postotak europskih potrošača koji su kupili barem jedan proizvod internetom povećao se s 27 na 33 posto.

Taj prosjek krije puno toga jer u nordijskim zemljama, primjerice, postotak internetskih korisnika koji kupuju proizvode i usluge on-line bio je prošle godine 91 posto, a u zemljama poput Velike Britanije, Francuske i Njemačke više od 50 posto korisnika obavilo je prošle godine barem jednu kupnju. Tržišta u zemljama poput Italije i Španjolske također brzo rastu.

Izvješće pokazuje da su potrošači općenito zadovoljni tim načinom kupnje, pogotovo kad je riječ o cijenama proizvoda i usluga, dostupnosti i izboru dobavljača, a manje su zadovoljni kad su posrijedi obavijesti o proizvodima, oglašivanje, zaštita privatnosti, pitanja povjerenja i mogućnost povrata robe.

Međutim, postotak prekogranične on-line kupnje ostao je 2008. gotovo na istoj razini kao i 2006., 7 posto prema 6 posto.

Izvješće upozorava da brojne zapreke, jezične, praktične i pravne, kao i važno pitanje povjerenja, odvraćaju kupce od prekogranične kupnje internetom.


Više o tome:
EUobserver: Europeans reluctant to e-shop abroad
Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva
Nacionalna zaklada je vodeća javna institucija za suradnju, povezivanje i financiranje organizacija civilnoga društva u Republici Hrvatskoj