Svaka treća osoba koja preko interneta kupuje zrakoplovnu kartu biva prevarena ili zavedena u vezi s iznosom koji mora platiti, proizlazi iz istraživanja provedenog u 15 zemalja članica EU-a koje je u objavila Europska komisija. Povjerenica EK-a za zaštitu potrošača Meglena Kuneva izjavila je predstavljajući izvješće o nepoštenoj praksi prodaje zrakoplovnih karata i krivog oglašavanja kako je neprihvatljivo da svaki treći potrošač koji želi rezervirati zrakoplovnu kartu bude prevaren ili zaveden.
Izvješće pokazuje da postoje ozbiljni problemi s prodajom karata u zračnom prometu u cjelini.
Prema izvješću, najviše nepravilnosti ima na internet stranicama zrakoplovnih kompanija, zatim slijede web-stranice putničkih agencija i tour-operatera.
Najčešće se radi o krivom i nepotpunom oglašavanju cijena karata, zatim slijede nejasne odredbe ugovora te nedostupnost ponuda koja su oglašene.
Komisija je kompanijama dala rok od još godine dana da poprave stanje, a u međuvremenu, poziva potrošače na oprez, odnosno da provjere cijene nekoliko kompanija prije konačne odluke te da iskoriste svoje pravo na žalbu.
Više o tome:
Europska komisija: Consumers: 50% of misleading airline websites corrected
EUobserver: Airline websites still ripping off consumers, Brussels says